Tidvis.

2010-03-06, 23:34:26 / Kategori: Music

Jag har svårt att släppa saker.
Jag ska alltid grubbla över förteleser, alltid överväga om saker kunde varit annorlunda.
Det är en tendens jag har, att tänka för mycket.. Det är riktigt svårt det där, för det är ingeting jag kan göra någoting åt. Det bara blir så, ibland kan jag komma på mig själv med att tänka på saker som jag inte borde tänka på. Men jag kan liksom inte bara släppa det! Jag kan inte ta något exempel, för då kommer det kännas på tok för personligt.

Det kan både vara posivtivt och negativt med dom där tankarna. Jag lär mig uppskatta saker mer, när jag saknar något, när jag tänker tillbaka på saker som gick fel osv. Det är riktigt sant det där dom säger "man vet inte vad man har försen det är borta".
 Det är det största misstaget man kan göra i olika relationer till människor, att ta någon för givet. För en dag är det kanske bara borta.
Och om man tänker efter, finns det allt för många människor som man tar för givet, varje dag.
Men det där kan lätt beblandas med ånger. Och till och med övergå i ångest. Det går liksom hand i hand.
Men det jag gör när jag funderar för mycket, är att lyssna på musik som tilltalar mig.. LARS WINNERBÄCK speciellt. Kanske blir jag ännu mera känslig, men det är faktiskt skönt..



det har tidvis gått bra
tidvis har skakandet lagt sig
ibland har jag vaknat på morgon
och gjort det jag ska

men jag har saknat din hand
har saknat din röst
ensamma dar har jag saknat ditt huvud
mot mitt bröst


Denna låt passar perfekt.


Sofine

Verkar som du har mörka perioder royal rorre :)



2010-03-10, 21:13:05

paulina

känner igen mig precis...

mkt fin låt också!



2011-02-27, 23:07:17 URL: http://paulinaeleonore.devote.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?